فیلم های دهه 60 میلادی
نوشته شده توسط : shakiba

دهه ۱۹۶۰ به عنوان یکی از متحول کننده ترین دهه های آمریکا، نشان دهنده یک تغییر فرهنگی در جبهه های مختلف بود. سینما هم از این قاعده مستثنی نبود. بین بازار نوظهور جوانان، فروپاشی سیستم استودیویی، نفوذ فیلم های خارجی، افزایش رقابت از تلویزیون و عوامل مختلف دیگر، این دهه آغازگر پارادایم های جدیدی از سرگرمی های بزرگ بود. هالیوود قدیم به هالیوود جدید تبدیل شد و همراه با این تغییر، نوعی نوآوری بی پایان به وجود آمد.

سریال های دیدنی

تقریبا غیرممکن است که بتوان تاثیر فیلم های دهه ۱۹۶۰ را نادیده گرفت یا آن ها را از هنجارهای پیشین دور کرد.

گویی در مواجهه با کد هیز که به طور رسمی در سال ۱۹۶۸ به پایان رسید، فیلم هایی مانند "بانی ⁇ کلاید" و "بانجی وحشی" تصاویر کاملی از خشونت ارائه دادند.

و در حالی که فیلم های هالیوودی قدیمی اغلب مضامین جنسی خود را به صورت کنایه آمیز القا می کردند، کمدی هایی مانند "فارغ التحصیل" همان مضامین را در مقابل و مرکز قرار می دادند.

در عین حال، در اروپا، جنبش هایی مانند موج نوی فرانسه نیز در حال کشف زمینه های جدید و تاثیرگذاری بر گروهی از فیلمسازان مشتاق در این فرآیند بودند.

با این حال، حتی با وجود تغییرات زیاد در فضا، هنوز فضای زیادی برای یک موزیکال وسترن قدیمی جان وین یا موزیکال بلاک باستر باقی مانده بود. به همان معنا که فرانک سیناترا معاصر رولینگ استونز بود، فیلم هایی مانند «دختر بامزه» و «الیور!» در همان سال با "2001: یک ادیسه فضایی" منتشر شد. البته این دومی همراه با آثاری مانند «ایزی رایدر» بود که سنت‌های خود رسانه را به چالش کشید.

بلافاصله پس از این گذار تاریخی، انبوهی از رویاپردازان جوان با استعداد آمدند. کارگردانانی مانند فرانسیس فورد کاپولا، مارتین اسکورسیزی، جورج لوکاس و استیون اسپیلبرگ با جذب نوآوری‌های فنی و ابزارهای روایی سینمای دهه 1960 مشعل را به دهه بعد و پس از آن بردند. تا به امروز، آنها مترادف با دوران مدرن فیلمسازی هستند. اما دوران مدرن واقعی با تأثیرات آنها در آمریکا و خارج از آن آغاز شد.

برای گرامیداشت دهه‌ای که در آن همه چیز تغییر کرد، استاکر داده‌های مربوط به تمام فیلم‌های دهه 60 را جمع‌آوری کرد تا به امتیاز Stacker برسد - شاخص وزنی که به طور مساوی بین امتیازات IMDb و Metacritic تقسیم می‌شود. برای واجد شرایط بودن، فیلم باید دارای تاریخ اکران بین سال‌های 1960 و 1969، امتیاز متاسکور و حداقل 5000 رأی باشد. کراوات توسط Metascore شکسته شد و پیوندهای بیشتر توسط رتبه بندی کاربران IMDb شکسته شد. با شمارش معکوس از شماره 50 تا شماره 1، در اینجا بهترین فیلم های دهه 1960 وجود دارد.

https://noor-khz.ir/%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d9%86%d8%aa%d9%81%d9%84%db%8c%da%a9%d8%b3-%da%a9%d9%87-%d8%b3%d8%b1%da%af%d8%b1%d9%85%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d9%85%db%8c-%da%a9%d9%86/





:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 65
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: